12 Ekim 2014 Pazar

DİY,kendine ayna yap zülüş az nostaljik,az vintage,az da chabby chic olsun

      Herkese merhabalar.Bir önceki postta bahsettiğim düğün günü terapilerimden biriyle daha karşınızdayım ama bu kez düğün birden esen poyraz ondan be dakika sonra çılgınlar gibi yağan dolu sebebiyle akam yedide başladı gelin damat bir güzel  dansetti, çiftetelli de oynadı tam sevmediğim  gürültülü şarkılar başlamadan olan oldu bir bağırtı bir kargaşa gelin damat dahil bir kaçışma, bakmayın yakınıyorum bıktım diyorum ama yazık oldu gençlere üzüldüm  en güzel günleri havanın azizliğine uğradı ya bir de gelin batıl inançlara sahipse aşkımızın büyüsü kaçtı biz evlenmemeliyiz fırtına koptu falan derse konu nerelere geldi.Üstelik böyle uzun  bir postta bol  resimli,bana katlanabilirseniz güzel bir ürün denedim bir de ipek transferi soran arkadaşlarım için  resimler  çektim uygulanışı ile ilgili ama bu işi yaparken fotoğraflamak çok zormuş  bunu  da öğrendim.Çerçevem bu.Eskitmenin dantelin aksesuarın dibine vurdum.


 Gerekli malzemeler  de  bunlar ince Mdf plaka, eski bir çerçeveden çıkardığım cam  parça,ipek  transfer,akrilik boyalar ve şu küçücük  ayna efekti veren  sprey.


Burada ipek transferi camın yüzeyine  yerleştirip bir köşesine istediğim  renkte boyayı sıktım


 daha sonra bu ürünü aldığınızda paketten çıkan küçük lastik spatülle boyayı desenin üstünde  gezdirerek yaydım ctencılla rölyef pasta uygulamasında olduğu gibi.Kullanım sıklığından dolayı eskiyen transferim itici görünebilir ama  çok  maharetli.Bu  kirlilik için özür dilerim keşke herşey ilk  aldığımız gibi temiz kalsa biz ilk doğduğumuz gibi temiz kalsak.bak olayı nereye getirdim çenem düştü yine.

daha sonra  transferi kaldırıyorum  işte  desen camın  yüzeyinde,her türlü sert zeminde uygulanabilir.Elişi Defteri Blogda duvarı komple  bu şablonla  boyamış harika bir iş çıkarmıştı.

      Burdan sonrasını  fotoğraflayamadım ilgilenen arkadaşlarım için  anlatmaya devam ediyorum Cama desen  çıktıktan sonra kurumasını bekledim bu  minik spreyi camın  desen  yaptığım yüzeyine kalayacak şekilde sıktım.üç püskürtmeyle yüzey  kaplandı,ilk sıktığımda koyu  gri bir renk olutu yüzeyde eyvah yanlış yaptım dedim ama bir süre sonra kurudukça ayna görüntüsü oluştu.desen cam  ile efekt  ürünün arasında kaldı .Sonra tahtayı çok sevdiğim eskimiş nota deseni kağıdım ile kapladım  dekupaj  tutkalını üstten  uyguladım kuruduktan sonra aynanın kenarına çok ince çizgi şeklinde kuvvetli yapıştırıcıyı  sürdüm  yapıştırdım.Burada bilinmesi gereken bir şey daha var ilk denemede  aynanın  her yerine sürdüğüm yapıştırıcı önden  bakıldığında değdiği yerlerde efekti bozmuş spiral gibi sürdüğüm yer önden bakıldığında mat ve kötü görünüyordu.çıkardım yıkadım bütün işlemleri tekrarladım.Suyla temizlendiğini de öğrenmiş oldum.Keşke ürünün üstünde dikkat etmemiz gerekenlerle ilgili bir bilgilendirme olsaydı olan da Türkçe olsaydı.Bu ürünü çok sevdim ben bununla neler yapılmaz ki kavanoza içerden uygulanıp ayna görüntüsünde kalemlik mi dersin,vazo mu dersin kaselerden mumluk mu dersin.Hatta cama  efektten önce boya püskürtme  yaparak eskitme yapabilirsin dedi tedarikçi,daha bir sürü fikir ben hiç araştırma yapmadan aklıma ilk geleni yaptım, ipek transfer denedim,zor transfer,peçete transfer yapılabilir,cam objeye  stencıl yapıştırılıp püskürtüldüğünde desen ayna efektine sahip olur bu fikir de satıcıdan.Ambalaj 25 ml. fiyatı 12 TL. idi.   
     Ordan burdan topladığım çiçekler danteller ve zincirle astığım minik  anahtarlar,eski takılardan kalma parlak  kesme taşlarla  kendi zevkime  göre  süsledim,arkasına o eski çerçeveden söküp aldığım ayağı da yapıştırdım dik durması ondan, eskitme bir aynam oldu.şu an önü çok kalabalık olan tuvalet masamda yerini alacak.


Yeni fikirler  bekliyorum bir de camda zor transfer üstüne denemeli uygun camlar bulunca. Tahammül ettiğiniz için teşekkür ederim.sevgiler....

18 yorum :

  1. Şahane olmuş! aynadaki transfere bayıldım.. hele o süslemeler çok yakışmış.. ben bu bul buluştur tak takıştır işlere bayılıyorum.. insanın yaratıcılık becerisinin zirveye ulaştığı anlar:) bu ürünle ilgili saydığın diğer şeyleri yapmanı da sabırsızlıkla bekliyorum..
    gelin ile damat için ayrıca üzüldüm dediğin gibi en özel günde böyle olması fena..
    Not: açıklamalı anlatım için ayrıca teşekkür eder öperim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuşum hep malzeme yoksunuyum diyorum ya kıyıda köşede çerçöp ne bulursam topluyorum biliyorum birgün işe yarar o çöplerde teselli buluyorum yani,yeni denemeler yolda canım.çalışmak ayrı paylaşmak apayrı bir keyif benim için.
      Pazar günü acısı çıktı dağılan düğünün full gürültüyle devam etti.sevgiler

      Sil
  2. Gelinle damada bende üzüldüm ama belki de hanelerine bereket diye yorumlarlar, ki öyle olsun :)) Yine güzel ve yeni bir tecrübe, ayna transferin süper, anlatıma teşekkür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğinize katılıyorum.Teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim yeni işler yolda...sevgiler

      Sil
  3. Bayıldım canım bu çalışmaya.Ne gzel olmuş.Transfer de harikaymış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Feyzacığım mutlu etti beni bu güzel yorumun.sevgiler...

      Sil
  4. ağzım açık bakakaldım naptın sen arkadaşya bu nasıl bişey çok güzel olmuş diyicem ama az kalacak hiç bişey demiyorum öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif çok teşekkür ederim nasıl gaza getirdin beni kadehlere yan yan bakıyorum sayende.seviyorum seni ve bu tatlı yorumlarını öptüm çok çok...

      Sil
  5. Tam da yazının başlığı gibi olmuş, gerçekten çok şık !
    Ayrıntılı anlatım ise apayrı bir başarı. Hele yapım aşamalarını fotoğraflayabilmiş olman. Ben genellikle yaptığım işe öyle bir kaptırıyorum ki fotoğraf çekmek ancak iş bittikten sonra aklıma geliyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel sözlerin için arkadaşım paylaşmak güzel şey vesselam.sevgiler...

      Sil
  6. Harika olmuş, hiç denememiştim bu ipek transferi, bayıldım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmene sevindim ipek transferin desenleri kıvrımlı ve zarif stencıla göre biraz daha ayrıntılı o yüzden vintage tarzı objelere yakıştığını düşünüyorum sıkça kullanıyorum.sevgiler...

      Sil
  7. Aynadaki gül detayına bayıldımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmene sevindim.sevgiler...

      Sil
  8. detay, detay, detay her türlü detay var, Ellerinize sağlık. Fikirlendim ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim küçücük bir fikir olduysa ne mutlu bana...

      Sil
  9. Ayna efekti sprey... Hiç duymamıştım ya ben bunu, çok güzelmiş :)
    Ama tasarımın bütünlüğü var ya.... Muhteşem bir zevk... kutluyorum seni...
    Farkındaysan ayrılamadım daha buralardan :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaaaa ne güzel kimler gelmiş ziyaretime çook mutlu ettin beni teşekkür ederim.sevgiler...

      Sil