29 Ekim 2015 Perşembe

Chalk paint ve soft wax ile mobilya yenileme.....

Herkese merhabalar.Cumhuriyet Bayramınız kutlu, mutlu olsun.Ulusal birliğimiz sonsuza dek bozulmasın inşallah.Çok çok uzattım arayı merak eden,soran, mesaj  atan dostlarıma çok teşekkür ederim.Chalk painte bulatığımdan bahsetmiştim.Tatlı mı tatlı arkadaşım Elif Bloğunda duyurmuştu Annie Sloan Chalk Paint artıkTürkiyede diye.Yıllardır bayıla bayıla takip ediyorum  mobilya yenileme maceralarını.Hemen  arama motoruna yazdım Dama Vintage diye bir site çıktı karşıma.Konuyla ilgili bir sürü bilgi de veriliyor.Sadece bir gün düşünüp  deli cesareti aradım numarayı çok kibar bir beyefendi açtı Derun bey .Ben sordum o cevapladı yaparım dedim verdim siparişimi.Bir litrelik ambalajda iki adet old white( yaşlı beyaz) kırık beyaz veya süt beyaz gibi bir renk harika bir tonu var.Boya ile soft wax verniği sipariş ettim.Ürünler üç gün sonra elimdeydi.Bir arkadaşım benden daha hevesli kaptı boyanın biriyle verniği,tekrar sipariş ettik.Çok uzun  bir yazı sıkılmayın emi.Mobilyalarımız 12  senelik o zaman da eskitme  seviyordum şimdi de çok eski  model bir yemek odası  takımı yani.Chalk paint boyanın bir sürü güzel yanı var bir kere ön hazırlık  gerektirmiyor zımpara falan mobilyayı sök tak da yok olduğu  yerde boyanıyor kıvamı çok koyu. Ben de her parçayı olduğu yerde boyadım, eskittim, vernikledim şimdi seyre doyamıyorum.Gündüzleri işteyim malum,gelince yemek bulaşık ödev derken günlük bir saatlik  çalışmayla bir haftada bitti işim. İlk önce konsoldan  başladım üstünü koyu kahve yapmak istediğim içiniyice zımparaladım normal akrilik hobi boyasıyla boyadım çikolata kahveye.Alt kısımları da çhalk paintle boyadım.Boyanın yapısı çok kalın ayrıca çok güzel kapatıyor bu durum insanı acayip motive ediyor,iki saatte boyandı oldu bitti işte.Daha önce mobilya yenileyen arkadaşlarımdan okuduğum 4-5 kat boyama falan korkunç geliyor bana şimdi.Tercih meselesi ama tez canlıysanız benim gibi tek katta işim bitsin diyorsanız bu boya tam size göre derim ben.  



Çok yıpranmıştı çok, atsan atılmaz satsan satılmaz.İyi ki çıktın karşıma Dama Vintage. 






Fotoğraf  makinem kırıldı yenisini alamadım biraz da bu yüzden uzaktayım sizden.Çekimler telefonla ve akşam yapılabildi özür diliyorum. 




Mobilyaların kiminin kulpu var kiminin yoktu ne  mümkün bu köyde antik kulp  bulmak yine imdadıma google amca yetişti bir siteden sipariş ettim bir hafta da onları bekledim ne kadar zor benim için burada hayat, bıktım artık gerçekten 
 bu köydeki mahrumiyetten.





Hepsini tek kat boyadım çok az suyla incelttim, bekledim ikinci katta tekrar suyla incelttim,tamamen kapandı alttaki renk.Bazı yerlerine boyayı daha kalın vurdum fırça izleri oluşturdum.Kuruyunca kıyıdan köşeden zımparalayıp eskittim.İç kısımları boyamadım ahşap rengini de severim ben boya yeterse boyarım diyordum ama bu halini de çok sevdim sıkılırsam belki boyarım daha sonra. Şimdi nasıl da mutluyum bu eski mobilyalarla bilseniz.






Mobilya ilkönce silinip temizleniyor sonra direk boyama işleminegeçiliyor tercihebağlı  olarak bir kaçsaat araylaikinci kata geçiliyor yine bir kaçsaat sonra vernikleme ii ki o da öyle vernik vazelin kıvamında krem gibi bir yapısı  var ve ayakkabı cilasına benzeyen  bir kokusu.Boyalı yüzeyefırçayla veya  tüy bırakmayan bezle sürülüyor başka kumaş parçalarıyla mobilyaya yedire yedire parlatma işlemi yapılıyor.El kremi sürer gibi kumaş parçalarıyla mobilyayı siliyoruz ve verniklemiş oluyoruz.Kuruduktan sonra merakla koştum başına epey sağlam  oldu boyayı çarpma çizilmeye karşı basbayağı koruyor kalemle çizmeyi falan denedim bi  şey olmadı .Artık taşınırken falan olur mu bilmem onu da zaman gösterecek.


Kalan boyayla zigon   sehpaları  da boyadım evde de hobi işleri ,için aldığım pudra rengi çhalk paint boyam vardı  ayakları da onunla boyayıp zımparaladım.Çok güzel oldu.Üstüne dantel stencıl uyguladım. 










 

 Şimdilerde de yatak odasına kötü kötü bakıyorum beyazın başka bir tonu ile el atasım var.Bakalım artık hayırlısı.Demem  o ki benim gibi sıkıldıysanız eski karanlık mobilyalarınızdan  Anie Sloan Chalk Paint boya ve soft waxı  yüzde yüz memnun kalacağınız bir ürün olarak tavsiye ederim .Daha fazlası için de http://www.damavintage.com/index.php mutlaka ziyaret  edin derim.İyi kötü her türlü yoruma vesoruyaseve seve cevap verebilirim.Merakla bekliyorum.Sevgiler...


40 yorum :

  1. Ellerine sağlık canimbenim çok güzel olmus.ama bana göre değil.Uzun zaman isteyen iş yinede bayıldım.41 kere maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım uzun iş ama kendi ellerinle bir eşyaya yeniden hayat vermek olağanüstü keyifli eski hallerine katlanamıyordum artık seyre doyamadığım parçalar oldular.sevgiler...

      Sil
  2. çok güzel olmuşlar elinize sağlık güle güle kullanın ferah ferah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim ziyaretinle beni çok mutlu ettin.sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık. Eşyalar tamamen değişmiş. Benim de aklımı çelecek şimdi diye korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım bekleme bence dene kış günü soğukta iyi oyalıyor insanı.sevgiler...

      Sil
  4. ben daha önce yorum yapmıştım nereye gitti ki neyse bayıldım canım dibim düştü resmen çoook güzel olmuş ellerine sağlık.Bende 21 Kasım da kursuna gidiyorum bakalım nolucak fotoğraf çekebilirsem yayınlarım inşallah sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ah güzel arkadaşım baktım haberdar oldum hem sevindim senin adına hem imrendim itiraf ediyorum azıcık da kıskandım.Çok şanslısın, maharetli ellerinden çıkacak güzellikleri merakla bekliyorum.sevgiler....

      Sil
  5. çok güzel bende almak istiyorum nereden alabilirim, küçük bir komidinim var da ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aycancığım hoş geldin yazı içinde paylaştığım linke tıklayıp iletişim bilgilerini alabilirsin canım.Teşekkür ederim tatlı ziyaretin için.sevgiler...

      Sil
  6. Ooooo neler neler yapılmış yine. Çok güzel oluş arkadaşım. Ellerine sağlık. Ferah ferah ,huzurla kullan inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım gerçekten çok ferahladık...sevgiler...

      Sil
  7. Ne güzel olmuş elinize sağlık.Güzel günlerde kullanın.Boyanın kokusu var mı onu merak ettim.Hava soğukken kapı pencere kapalıyken yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Boya kapalı alanda mobilyanın olduğu yerde boyanması için uygun.Sentetik olmadığı için rahatsız edici bir kokusu yok komik ama boyandıktan sonra tazeyken, kirli çorap gibi kokuyor yarım saat içinde geçiyor (küçük kızım öyle söyledi odaya girdiğinde) wax da ayakkabı cilası gibi kokuyor hemen kuruyor kuruduktan sonra o koku da geçiyor.sevgiler...

      Sil
  8. sen ne büyük işlere kalkışmışsın da ben bunu kaçırmışım!
    ne emek ne çaba ama sonuç harika mı harika!
    ellerine sağlık bayıldım sahiden..
    hafta sonu istanbul gezimde çukurcumada saatlerce gezdim de, ordaki o eski parçaların hepsini alasım geldi nasıl güzellerdi anlatamam.. demek o ki eski eşyalar gibisi yok..
    güle güle kullan,
    öperim.

    YanıtlaSil
  9. sen ne büyük işlere kalkışmışsın da ben bunu kaçırmışım!
    ne emek ne çaba ama sonuç harika mı harika!
    ellerine sağlık bayıldım sahiden..
    hafta sonu istanbul gezimde çukurcumada saatlerce gezdim de, ordaki o eski parçaların hepsini alasım geldi nasıl güzellerdi anlatamam.. demek o ki eski eşyalar gibisi yok..
    güle güle kullan,
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.Büyük işti gerçekten ama ilk parça boyanıp bittiğinde öyle hoşuma gitti ki sonrakiler zormuş, çokmuş hiç gözüme görünmedi.bayılırım bende eskici gezmeyi kısa zaman içinde bit pazarı gezisi var planlarımda bakalım kısmet eski parçalar daha sağlam gerçekten Sebuşum bu köyden bir kurtulursam ...sevgiler...

      Sil
  10. Ellerine sağlık canim :) çok güzel olmuş gule güle kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Baharcığım.sevgiler...

      Sil
  11. Bu harika ürünün artık Türkiye ye gelmesine en çok sevinenlerden biri de benim sanırım. Uzun süre araştırmıştım bu boyayı, Amazonda bile satısı yoktu, çok şükür geldi. :)) Harika olmuş mobilyaların, sanki yeni almışsın gibi, ellerine sağlık :) Güle güle kullan, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hülyacığım ben de farklı renklerde çalışabilme heyecanı içindeyim ama sıra sizde.sevgiler...

      Sil
  12. merhaba öncelikle tebrik ediyorum yeni halleri mükemmel olmuş.ba-yıl-dımmmmm! 20 yıllık evliyim mobilyalarda 20 yıllık.ayıptır söylemesi hepsini italyan bir firmadan sipariş edip getirtmiş ve iyi para vermiştik.hala çok sağlamlar ama çook sıkıldım ve birde hep siyah toz olayı beni bitirdi resmen.şimdi bu yazıyı görünce resmen dibim düştü hemen araştırıp sipariş vereceğim.ve yatak odamdan başlamak istiyorum.teşekkürler...ve güle güle kullanın.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Alanay teşekkür ederim, hoş geldin. Aaaay nasıl güzeldir o mobilyalar ben bile heyecanlandım, eski mobilyalar daha sağlam ve işçilikleri de harika oluyor.Yenilenince bambaşka güzelleşiyor merakla bekliyorum ince zevkinle neler döktüreceksin kimbilir.sevgiler...

      Sil
  13. Hepsi cok guzel olmus ellerinize emeginize saglk ben yuzey puturlu mu oluyor onu merak ediyorum gule gule kullanin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim yüzey ilk boyandığında hafif pütürlü fakat wax uygulamasıyla üzerinde ince bir katman oluşuyor pütür ortadan kalkıyor.Kuruduğunda yarı mat ama pürüzsüz bir yüzey oluyor.Denemenizi tavsiye ederim.sevgiler...

      Sil
  14. harika olmuş, ellerinize sağlık. bu kadasr mobilya için kaç lt boya ve wax kullandınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelin teşekkür ederim öncelikle geç oldu ama umarım okursun.Bir litre boya 500 ml. wax kullandım hepsine.

      Sil
  15. Bir litrelik ambalajda iki adet old white( yaşlı beyaz) kırık beyaz veya süt beyaz gibi bir renk harika bir tonu var.derken 1 litrelik siparişte 2 tane 500ml mi geliyor acaba?

    YanıtlaSil
  16. sevgili adsız boya bir litrelik ambalajda,vernik 500 ml. ambajlajda geliyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ay bayıldım süper olmuş eskitme hastasıyım zaten youtube videolarında kahverengi wax la hareli bi eskitme işi yapıolar onun hakkında bi fikriniz var mı? dillerini bilmediğim için anlamadım

    YanıtlaSil
  18. annie solain boya alacaktım tavsiyeniz üzerine, baktım çok çok uçuk fiyatları normal boyaların 5 katı ozaman ne anlamı kalıyo kendim boyamanının ustaya veririm usta boyar çünkü 1 litre yatak odasına yetmez sanmam

    YanıtlaSil
  19. Sibelciğim merhaba öncelikle senden özür diliyorum tatlı ziyarıtini çoook geç farkettim.Bu boya ithal olduğu için pahalı evet.Bir litre yatak odasını boyamaya zorla yetti bende.Ama bu işi yapanlardan fiyat sor çok daha pahalıya gelebilir yenileme işi.Aslında tüm parçaları değil daha küçük mobilyalar için üretilmiş gibi geliyor bana koca yatak odası değil belki sadece tuvalet masası veya komodin bilemedim.ben bir şekilde kendime uğraş aradığım için üşenmedim hem yatak odamı hem yemek odamı boyadım iki litre boya ve bir paket wax ile.Tabi günlerimi aldı yine de sonuç beni mutlu etti.Artık ülkemizde de bu tarz ama 100 ml. lik ambalajda satılıyor bu tip boyalar bilgine...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık cok begendim çalışmani ve bu boyanin varligindan yeni haberdar oldum..ne kadar etiktir bilmiyorum ama cok ucuk denen fiyatlar nedir acaba..bu boya o kadar mi pahali?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim büyük mobilyalar için bir litrelik olanı 130 Tl wax 50 Tl idi.Cadance markası da üretiyor artık o da 130 ml. 13 Tl gibi bir fiyatı var.Çıkardığı güzelliğe göre bence pahalı değil.Yatak odam da boyandı yakında onu da paylaşacağım.sevgiler...

      Sil
    2. Merhaba

      Çok güzel olmuş elinize sağlık . Güle Güle kullanın . Ben de yatak odamı boyamak istiyorum . 2 lt. yeterli olur mu sizce ? mobilyalarımın kahverengi tek katta kapatır mı sizce ..

      Sil
    3. Merhaba Seyhan.teşekkür ederim. İki litre boya yatak odasına rahatlıkla yeter biraz da artar.Boyayı az suyla incelttim ben çünkü çok yoğun bir boya koyu oluna fırça yoruyor insanı.Biraz da ortaya çıkarmak istediğin görüntü önemli mesela ben fırça izi kalmasını açıklı koyulu olmasını sevdim klasik vintage görünümde oldu.modern görüntü istiyorsan suyla inceltip bir gün arayla üç kat boyamanı tavsiye ederim.Aslında ürünün satışını yapan siteyi incelersen çok açıklayıcı bilgiler var tekniklerle ilgili.ayrıca sipariş ettiğinde e-posta gönderiyorlar tavsiyeler içeren .umarım yardımı olur.sevgiler...

      Sil
  21. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar bu boyayi hangi siteden alabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar.Yazı içeriğinde temin edebileceğiniz sitenin linkini yazdım.linke tıklayınız.

      Sil