19 Şubat 2014 Çarşamba

ahşap boyama peçetelik yenileme...

     Herkese merhabalar,  güzel bir gün geçirmenizi diliyorum.Bu gün ahşap boyamaya ilk başladığım zamanlarda boyadığım evimde kullandığım benden çok kızlarımın oyunlarında piknik sepeti olarak kullandıkları zavallı peçeteliğimi ve onun geçirdiği evrimi paylaşmak istiyorum.Boyamadan önce çekmeyi unuttuğum resmi yerine facebook sayfamda varolan resmini  paylaşayım  buydu, o zamanlar ay çiçeği  resimleri mutfakta favorimdi mutfağım limon sarısı aksesuarlarla dolu soğuk bir iklimde yaşarken sıcak bir hava versin diye...Şimdi ise oldukça sıcak bir iklimde  yaşıyorum.Mutfağım  daha  soft  olsun istiyorum tabi öyle büyük maliyetli değişim olmaz bu,  böyle küçük küçük mutluluklar işte  istediğim.

Peçeteliğin yenilenme yolculuğu şöyle; önce üzerindeki hamur kabartmalı kısımları ince uçlu  tornavidayla dürte dürte söktüm, kalıntıları suyun altında telle hafif ovalayarak temizleyip kuruladım.Sonra heryerini  zımparaladım ama çok  uğraşmadım çünkü parlak yüzey astarı  sürecektim.Astarı bir kat  tüm yüzeylere uyguladım kuruyunca hafifçe zımpara ve yeniden astar.Bilenler biliyor ya  bilmeyenlere kısa bilgi vernikli  yüzeylere  boya tutmaz iyice  ahşabın doğal rengi görünene  kadar  zımparalarım  diyorsanız  tamam  ama yok ben uğraşmayayım hemen olsun bitsin  derseniz  bu astardan  edinmelisiniz çünkü hem zamandan hem  emekten kazandıran pratik bir çözüm.
Sıradaki işlemlere  gelelim.İki kat opak beyaza boyadım kuruduktan sonra görünmesini istediğim  yerlere  mum  sürdüm,kalıntıları sert fırçayla süpürdüm,sonra birkaç  renk boyayı karıştırarak hazırladığım gül kurusu gibi bir renge üç  kat boyadım.O da bitince  mum sürdüğüm yerleri  bulaşık teliyle  kazıdım.Tüm  bu işlemleri peçete ağırlığına da uyguladım.İçine  beyaz boyayla ipek transferi uyguladım.Ön ve  arkasına  da köşelere desenin bir kısmını.Yanlara  da stencıl yardımıyla beyaz rölyef pasta uyguladım.Ön  yüzeyden  başlayarak   yağlı boya eskitme yaptım, ama  hafif hafif... bir anda değişti yağlı  boyadan önce beyaz bana biraz  çiğ görünüyordu açıkçası. Beş günün sonunda yağlı boyamız  kuruyunca mat  su bazlı vernikle iki kat vernikledim.Danteli de kelebek şeklinde  bağladım bayıla bayıla kullanıyorum.




 Bu değişim ona da bana da iyi  geldi.

Umarım  beğenirsiniz...kucak dolusu sevgiler.

5 yorum :

  1. beğendim valla...tam benlik...pastel renkler,sadelik...zaten bu ara pembe-gül kurusu tonlarına takmış durumdayım...eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Rengine bayıldım yaptığınız işle çok bütünleşmiş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. sevgili Basi basilyus ve sevgili Mehtap Kaya Çok çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için...sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle bu hali çok hoş, ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim sevgili Cafemola mola...

    YanıtlaSil