28 Nisan 2014 Pazartesi

Zülüşce cam kavanoz boyama...

         Yepyeni bir haftaya girdik dilerim bol huzur bol gülümseme getirsin hepimize.yaklaşık on gündür ailecek griple boğuştuktan sonra nihayet bir şeyler yapma ve yazma  fırsatı buldum.Bu hafta kavanoz boyadım.çok sevdiğim peçete desenini kullandım.Aynı şeyleri tekrar tekrar yapınca sıkılıyorum bu sebeple renkli bir kombin çalıştım ister ikili kombin ister dörtlü.Birbiriyle uyumlu, renkli ve karma setleri daha çok seviyorum,  renk katacaklar girdikleri mutfağa.Bir sürü resim paylaşıyorum sıkılmazsınız değil mi ben bol resimli yazıları okumayı çok seviyorum detayları tek tek incelemeyi, tekrar tekrar bakıyorum sevdiğim yayınlara.


 İkisini puantiyeli yaptım, ikisini çizgili.Çizgilerden bahsedecek olursak kağıt bant kullanmadım kremalı kavanozlarımı boyarken boyanın iyice kurumasını beklemiş olmama rağmen bandı bir kaldırdım hooooop boya da beraber sonrası  büyük bir hayal kırıklığı bir sürü düzeltme çabası, tecrübeyle sabit.Camda çok işe yaramıyor boyayı da kaldırıyor, düz yüzeyleri cetvel yardımıyla kurşun kalemle çok hafif çizip yumuşak fırçayla tek hareketle çizgi yönünde boyadım ilk katı kuruyunca ikinci katı da tekrar boyadım.Kıvrımlı objelere çizgi akıl karı değil biliyorum ama kafaya koydum yapacaktım.Çizgileri önce kavanozun kıvrım yerine kadar boyadım sonra peçete dekupajını yaptım.Aşağıdaki resimlerden daha net anlaşılacaktır.Kıvrım yerlerini daha flu görünmesi için mavi ve beyaz boyayı,pembe ve beyaz boyayı karıştırarak gölgeli gölgeli boyadım.çizgi üstünde bu iki tonun kaynaşmasını sağladım renklerin kavanozun dibinden yukarıya ağız kısmına doğru açılmasına uğraştım ta ki kayboluncaya kadar.Ayrıca krem rengi ile mavinin birleştiği her çizginin kenarına fırçaya azıcık beyaz boya bulaştırarak oraları da yumuşattım.Pembe çizgili olana da aynı işlemler. Böylece daha naturel bir görüntü ortaya çıktı.Peçete desenini çok seviyorum, desenin ön planda olmasını istiyordum.

Kavanozların süsü bana yeter geldi.Sadece kapaklarına rafya sardım.Rafya yı da facede üye olduğum gruba üye, beni hiç tanımayan ve benim de hiç tanımadığım bir bayan rafyayla ilgili bir yorumda sarfettiğim bir tek cümlemle ben size gönderirim dedi hemen numarasını yazdı aramamı istedi ben de satışını yapyordur diye düşünerek sipariş vermek amacıyla aradım hemen sıcacık bir ses tonuyla Nurcan hanım bana merhaba dedi hemen iki cümle bana adresinizi verin dedi adresi verdim ücret dedim konuşturmadı bile beni istemem diye ısrar etti  şaştım kaldım hediyem olsun siz güzel güzel  çalışmalar yapın biz de görelim dedi,birkaç gün sonra paketim geldi bu zarif bayan  kargo ücretini dahi ödememe izin vermemişti hala şaşkınım ne yapsam  da bunun altından kalksam diye lakin mahçubiyetim mutluluğumun dahi önüne geçti.Neticede ahşap boyamaya başladığımdan beri arayıp bulamadığım bir malzeme elime bu şekilde geçti.Şimdi Nurcan hanıma hoş bir teşekkürün yollarını arıyorum.Konu dağıldı ama benim için çok önemliydi bu konu bahsetmeden  geçemedim.Aman Allah'ım peçete de bu şekilde ulaştı bana Hobivakti peçetelik boyamış  bu deseni kullanmıştı yaptığım yorum üzerine hemen gönderdi bana kullanmaya kıyamamıştım gidip  gelip seviyor sonra yeniden kaldırıyordum yerine, hiçbir çalışmamı layık  görmemişim bu peçeteye kısmet bu kavanozlaraymış. Paylaşmak ne kadar güzel değil mi.Lütfen benden de birşeyler istensin ben de göndereyim. :)




    Aşağıdaki resim de kavanozların arkası oraya da peçete dekupajı yaptım.Çok sevdim ben bu kavanozları.Umarım siz de beğenirsiniz.

19 yorum :

  1. Canım yine harika bir çalışma, bayıldım. Çok zevkli,titiz ve detaylı çalışıyorsun her bir detayı da paylaşıyorsun bizlerle, teşekkürler. Mutlu geçsin haftan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracığım beğenmene sevindim.Bilgi veren blogları seviyorum herşeyi onlardan öğreniyorum sonra ben de paylaşıyorum fikir verebiliyorsak ne mutlu bize...sevgiler

      Sil
  2. Harika görünüyorlar. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Gülay hanım.sevgiler...

      Sil
  3. Bayılıyorum bu cam boyama kavanozlara. Özellikle de puantiyeliler çok hoş. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Güller ayrı, puantiyeler ayrı güzel ve romantik. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık herzamanki gibi çok güzel olmuşlar.Bant hatasını bende yaptım boyasıyla çıkmıştı.Puantiyeleri stencillamı yapıyorsunuz yoksa fırça arkasıylamı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım puantiyeleri onpon fırça arkasıyla yaptım stencılda çok sık oluyor daha seyrek olması için böyle yaptım.Uyaralım ki aynı hataya başkaları düşmesin ben mi yanlış yaptım diyodum demek sende de oldu...sevgiler

      Sil
  6. çok romantik çok şık olmuşlar. Çizgileri ne kadar düzgün boyamışsınız elinizde bravo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Seden hanım ben de şaşırdım nasıl boyadığıma...sevgiler

      Sil
  7. Bu kavanozları facede paylaşmıştın çokbeğenmiştim. Renkleri çokgüzel gerçekten. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hobivakti peçeteler güzelliğine güzellik katmamış mı ama teşekkür ederim arkadaşım.

      Sil
  8. Hepsi çok güzel elinize sağlık bende deneyeceğim bu tür objeler yapmayı fikirleriniz harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim birazcık fikir verebiliyorsam ne mutlu bana sevgiler...

      Sil
  9. Ya çok beğendim satın almak istiyorum mumkün mü acaba

    YanıtlaSil
  10. merhaba , ya çok çok begendim satın alma şansım yok mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satın almak ya da sipariş vermek için ezemruveyda31@hotmail.com msj atabilirsiniz.Teşekkür ederim.

      Sil