12 Mayıs 2014 Pazartesi

mutfak defterim...

     Herkese güneşli ve mis gibi  bir deniz kokusuyla merhaba diyorum.Yepyeni  bir haftaya başladık mutlu ve huzurlu geçsin haftanız.Geçenlerde bir defter yapmıştım kendime hatırlarsınız sevgili Esra Akın' ın  harikalarından etkilenerek acemice bir çalışma yaptım ve sıraya  mutfak  defterini aldığımı söyledim.Aslında daha önce paylaşmak istedim ama hava  kapalı  ve  yağmurluydu böyle olunca resimler güzel çıkmıyor ayrıntılar belli olmuyor diye bekledim işte acemi işi defterim.
     Bol resimli uzun bir post umarım sıkılmazsınız. Cupcake sevmeyenimiz yoktur  herhalde ben de çok seviyorum hatta mutfak objelerinde  taktım bu görsellere diyebilirim.Kapağı mukavvayı  karton ve desenli kağıtla kaplayarak oluşturdum.Defterin kapağındaki keki mukavva kartona gesso sürüp kendim istediğim büyüklükte bir kek çizip boyadım el boyaması yani,akrilik boya kullandım.Hem boyutlu hem  de el yapımı bir ayrıcalığı olsun defterimin istedim.Kürdan yardımıyla bir de kart  sapladım kekime el yapımı diye...Çok  sevdiğim narin dantelleri yapıştırmazsam olmaz süslüyüm  ben  her  şeyi süslü severim.Bir de kağıt işlerinde çok işime yarayan T-chibo dan aldığım rengarenk minik stamplarım  yardımıyla mührü bastım bu  mühür desenini de çok  sevdim  dantelle çok yakıştırıyorum  her yere .
 defterin içinde farklı  boyda minicik bir dosya var.Ben genç bir kızken Canım annem yemeklerini tarif ederken malzemeleri hep göz kararı diye  sayardı  bana sinir olurdum benim gözümün  kararı seninkine uyar mı diye  söylenirdim yemek yapmayı da  hiç sevmezdim pek de bi şey öğrenemedim  annemden.Geçtiğimiz yaz annemlerde toplanmış otururken canım abim Zülüş ne olur annemin yöresel  lezzetlerini öğren eşlerimiz sevmiyor yapmıyor annemiz yokken sen yaparsın dedi.Sözün özü bu dosya anneciğimden alacağım tarifler için göz kararı malzemeler kullanarak  yapacağım yemeklere ayırdım artık annemi anlayabiliyorum.Yeni evlendiğim zamanlarda öğrenmeye başladığımda malzemeleri ölçüyle ekliyordum annemin kızıyım şimdi hep  gözkararı...


 Esra' nın fikirlerinden  çalarak bir  sürü  cep yaptım hem görsel  hem işlevsel,renkli renkli...Kurdelelerle süsledim.


 Delerken  yaptığım hataları  da minik görsellerle gizlemeye  çalıştım.

 Mühür bastım  aynı deseni farklı renkte stampayla...
Bir de  aşağıdaki gibi etiketler yapıştırdım favori tarifleri hemen bulayım diye...
 Arka kapakta bol bol mühürrrrrr...Çelik yapıda kolyemden kalma iki halkayı uç deliklere ince ve aynı kolyeden kalma zinciri orta deliklere taktım.Bitirdim.


 Aslında defter şu  aşağıdaki resimle başlıyor çekerken unutmuşum sonradan ekledim.Pitikare kurdele kullandım kenarında hem görsele hem deftere  hem  mutfağa yakışır değil mi.
  Şimdilik bu kadar.Şimdilik diyorum bir sonraki  yayına bir ipucu yine kendi  yaptığım kekler  var ama çılgın bir geri dönüşüm projesinde .Defterimin  hataları var delikler kaydı, ne bileyim sayfa boyları farklı oldu ama olsun  ben yaptım mutluyum.Sevdim defterimi umarım siz de beğenirsiniz.Yorumlarınızı merakla bekliyorum.Sevgiyle kalın.

4 yorum :

  1. Ezem hanım, harika bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık.Sizlerin sayesinde el işine başlayıp yeni bir blog açacağım galiba:)) Beni çok özendiriyorsunuz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülay hanım çok teşekkür ederim öyle emekli minicik şeyleri böyle harika yapıyorsunuz kimbilir daha ne cevherler vardır meraktayım doğrusu.sevgiler...

      Sil
  2. Zülüşüm süpersin :)) bayıldım ben bu deftere. Sayfaların aynı hizada olmasını istersen tüm sayfalarını alttan ve üstten cetvelle belli bir uzaklık belirleyerek del. Bir de delgeçlerin orta noktalarında işaretler oluyor ona da dikkat edersen sıkıntı olmaz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracığım beğenmene nasıl sevindim anlatamam verdiğin bilgileri not ettim kafama yardımların için ayrıca teşekkürler.sevgiler...

      Sil